BULGARİSTAN’A DEMİRYOLU ÇIKARMASI

 

Medlog Lojistik ve Asyaport yetkilileri 9-10 ve 11 Mart günlerinde Bulgaristan’da Bulgar ticaret odaları, sektör temsilcileri ve iş adamları ile bir araya geldi. Toplantılarda Trakya Bölgesi’ndeki demiryolu çalışmaları ve Tekirdağ’dan gerçekleştirilen demiryolu ile ilk transit yüklemenin 10 günlük avantajı hakkında bilgilendirmeler yapıldı.

 

Medlog Lojistik uzmanları ile Türkiye’nin ilk ve en büyük transit limanı (Hub Port) olan Asyaport’un yetkilileri,  Bulgar ticaret odaları, lojistik sektörü temsilcileri, Türk ve Bulgar iş adamlarıyla 9-10 ve 11 Mart günlerinde Türkiye’nin Sofya Ticaret Müşavirliği, Bulgaristan Ticaret ve Sanayi Odası, Filibe Ticaret ve Sanayi Odası, Stara Zagora Ticaret Odası ve Bulgar-Türk İşadamları Derneği’nde bir araya geldi.

Toplantılara Türkiye’den Medlog yetkilileri Bora Sığman ve Umut Öyür, Bulgaristan’dan Türkiye’nin Filibe Ticaret Ataşesi Mehmet Ali Erdem, Filibe Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Dobrina Brodanova, Yönetici Müdür Angel Hronev, Bulgar-Türk İşadamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Donka Koleva, Bulgaristan’dan Türkiye’nin Sofya Büyükelçiliği Ticaret Müşavirleri Sinem Taştan ve Okan Pakbeşe, Stara Zagora Ticaret Odası Türkiye Masası Başkanı İsmet Çavuşoğlu Bulgaristan’daki Türk lojistik firmaları yetkilileri, çok sayıda Bulgar sanayici ve iş adamları katıldı.

Görüşmelerde Medlog Lojistik’in geçtiğimiz yıl yatırımlarına bir yenisini ekleyerek Medlog Tekirdağ Tren İstasyonu’nu faaliyete alması; bölgedeki ana aktarma merkezi ve yıllık 2,5 milyon TEU’ya varacak kapasitesi ile dünya ölçeğinde bir liman olan Asyaport’un kombine taşımacılıkta gerçekleştirdiği atılımlar ile hızlı ve çevreci lojistik faaliyetleri ve servisler anlatıldı

Ayrıca iki ülke arasında Şubat ayında ilk seferini gerçekleştiren; transit yüklerin Bulgaristan’a demiryolu ile taşıması, ekonomik ilişkiler ve lojistik fırsatları konuları değerlendirilerek, önümüzdeki süreçte yapılacak çalışmalarla ilgili görüş alışverişinde bulunuldu.

27 Şubat Cumartesi günü Fildişi Sahili’nden Bulgaristan’a gitmek üzere Asyaport’a gelen transit yükler, başka bir gemiyle İstanbul Boğazı üzerinden denizyolu ile aktarılmak yerine; Asyaport’un Medlog Tekirdağ Tren İstasyonu’na bağlantısı sayesinde demiryolu ile 24 saatte kapı teslim olarak ulaştırılmıştı. Bu lojistik operasyon denizyoluna göre 10 gün avantaj yaratıp, yüklerin daha hızlı varış noktasına ulaşmasını sağlamıştı.